דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צריך כדי לקבל רישיון עסק לבית קפה 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 2360 פעמים ]

 

מה צריך כדי לקבל רישיון לבית קפה

 

 

בתי הקפה הם כבר מזמן לא מקומות שמגיעים אחיהם לשתות קפה. הם מספקים אכסניה לזוגות בתחילת דרכם, מקום  לפגישות אישיות ועסקיות הם מקום נעים למפגש עם חברים, לעסקים והזדמנות לאכול משהו קל במהלך היום או הערב. לרובנו יש את בית הקפה הקבוע שלנו. הוא יכול להיות  ליד העבודה או על הדרך, או בית הקפה במרכז העיר שכל החבר'ה נפגשים בו בערב. וכולם מכירים בו את כולם.. 

כמה מאכזב ומפתיע לגלות יום אחד שהמקום החביב עלינו נסגר לפתע. איך זה קרה, אנחנו לא מבינים הוא הרי נמצא בלב העניינים, האוכל מעולה היחס מצוין, ותמיד תמיד הוא עמוס בלקוחות מרוצים. אז מה קרה ?

לא פעם קורה שמקום שנהגנו לפקוד, נסגר לפתע מסיבה לא ברורה, לכאורה הכול היה בסדר. המיקום היה מצוין, הלקוחות היו מרוצים מהאוכל והשרות, בעל הבית נראה כמו שיודע לנהל ולעבוד. ובכל זאת הקפה נסגר.

אחת הסיבות השכיחות לסגירה של עסקים מתחום המזון היא תאמינו או לא, היעדרותו של רישיון עסק,  רוב בעלי העסקים רואים בו פרט שולי ולא מייחסים לו חשיבות ואפילו מזלזלים בו. אבל רישיון העסק מטעם הרשות המקומית הוא  אחד הדברים החשובים ביותר לעסקים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בבתי קפה ובתי אוכל. חשוב לדעת, כל עסק צריך לעמוד במספר תנאים כדי לקבל את רישיון העסק שלו, אבל עסקים בתחום המזון ובתי קפה צריכים לעמוד בתנאי סף מחמירים כדי  שיוכלו לקבל רישיון עסק ולשרת את לקוחותיהם.

אז מה צריך כדי לקבל רישיון עסק לבית קפה, מול מי ברשויות צריך להתמודד ומה הם  התנאים בהם צריך לעמוד.

נתחיל במשרד הבריאות, שם ידרשו ממך לעמוד בדרישות סף הנוגעות לגודל  המטבח והמחסן, תידרש לדאוג לאוורור נאות, כיורים ושולחנות עבודה ע"פ התקן ואופי האוכל המוגש בבית הקפה, ע"מ לקבל אישור להפעיל את בית הקפה.

אח"כ, תורם של מכבי האש. הם ידרשו ממך לדאוג להתקנת מערכות כיבוי, מטפים גלאי עשן, אישור בר תוקף מחשמלאי מוסמך על העבודות במקום, חיפויים ועוד. כל הדרישות הללו מייקרות מאוד את הקמת בית הקפה .

המשרד לאיכות הסביבה ידרוש ממך התקנת מנדף ולעיתים גם התקנת ארובה, שהקמתה דורשת היתר בניה מיוחד מהרשות המקומית, מתאגיד המים תתבקש לדאוג להתקנת מפריד שומנים חיצוני, משטרת ישראל תבקש ממך להכין תכנית בטיחות (תלוי בגדלו של הבית קפה) ועוד .

כפי שוודאי הבנת,  מדובר בתהליך יקר, ארוך ומתיש, אך אם עושים אותו נכון ניתן לצלוח אותו בקלות יחסית. איך אתה שואל - בבקשה ,   ראשית צריך להצטייד בהרבה מאוד סבלנות, שנית צריך לדעת מראש שקבלת רישיון עסק עבור בית קפה דורשת השקעה כספית ניכרת. דבר אחרון, כדי לייעל ולמקסם את התהליך מומלץ להיעזר ביועץ מומחה לתכנון וליווי בתי קפה הבקיא בכל אותן דרישות של הרשות בה עתיד להיפתח המקום.

זכרו, חוק רישוי עסקים מחייב בתי קפה בהוצאת רישיון עסק, לכן צריך להתייחס לנושא באותה הרצינות שאתה מייחס לפתיחת תיק במס הכנסה ומע"מ, עיצוב המקום ועוד.

רישיון העסק ניתן לשלוש שנים והוא נתון לביקורת קבועה של הרשות המקומית שהנפיקה אותו.  לכן, לפני ששוכרים או קונים נכס המיועד לשמש כבית קפה, יש להתייחס לנקודות הבאות

1-     צריך לקבל אישור עקרוני להפעלת העסק המבוקש מהאגף לרישוי עסקים,

2-     הוועדה לתכנון ובניה צריכה לאשר שאין סתירה בין פעילות העסק למקום בו הוא נמצא( כדאי לבקש אישורים בכתב).

3-     חובה לבדוק אם ישנן חריגות בניה או צווי הריסה במבנה.

4-      לפני שתקבע פגישה באגף לרישוי עסקים לתחילת תהליך רישוי העסק,מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום , כדי שיסייע בידינו לצלוח את התהליך בקלות במהירות ועם כמה שפחות הוצאות ועוגמת נפש.

בהצלחה !

כותב המאמר הוא דרור קופל מחברת קופל - רישוי עסקים והיתרי בניה, מסייע לעסקים להתמצא בסבך הבירוקרטיה , לחסוך בעלויות ובייעול תהליכי הוצאת רישיון עסק.

כותב המאמר הוא דרור קופל, בעלים של חברת קופל העוסקת בליווי עסקים בהוצאת רישיון עסק, ובהפחתת מיסוי עירוני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב